Viimeistä osaa viedään. Mutta lohdutuksen sanana voisin sanoa, että tämä on varmasti paras artikkeli verkkokaupan tuotteisiin liittyen.

4. Tuotteiden saatavuus

Kun ajatellaan verkkokaupan toimintaa hieman pidemmälle, niin silloin tuotteiden saatavuus on huomioitava. Ei ole järkeä nähdä suurta vaivaa tuotteiden hankkimisessa ja markkinoinnissa, jos tuotteita ei ole enää saatavilla toisella tilauskerralla. Tätä kannattaa miettiä hieman. Aina on mahdollista myydä ns. kampanjatuotteita, joita hankitaan kerran isompi erä ja myydään ne vauhdilla loppuun, mutta tämän tyylinen kaupan käynti on pienelle verkkokauppiaalle erittäin työlästä.

Nykyisin monet verkkokaupat tuovat itse tuotteensa maahan ja myyvät niitä suoraan kuluttajalle. Yksi hyvä suuri ostospaikka verkossa on DHgate.com. Siellä kannattaa tutustua valikoimaan ja kauppiaisiin ennen ostoa. Positiiviset palautteet kertovat DHgate:n luotettavista myyjistä. Itse olen kokeillut tilata sieltä tuotteita jälleenmyyntiin ja olen ollut tyytyväinen tilaamisen helppouteen ja luotettavuuteen.

5. Oma innostus/intohimo

Viimeinen, mutta ei todellakaan vähäisin näistä viidestä kohdasta. Olen itse aina miettinyt tilannetta, jossa kaksi yrittäjää myyvät samaa tuotetta (vaikka kalastustarvikkeita) samalla paikkakunnalla. Toisella yrittäjällä voi olla suurempi budjetti mainostaa ja hänen liiketoiminta voi olla edellä, mutta tämä toinen yrittäjä onkin intohimoinen kalastaja. Mitä luulet kumpi kauppias osaa kertoa paremmin tuotteiden käytöstä sekä omakohtaisista kokemuksistaan? Kumpi kauppias keksii nokkelampia ja omaperäisempiä ideoita ja tapoja markkinoida?

Itse uskon vahvasti intohimon vievän pitkälle yritystoiminnassa, myös verkkokaupan alalla. Vaikka sinulla olisi isoja kilpailijoita vastassa, voit hyödyntää omistautumistasi ja aitouttasi palvellessasi asiakkaita.

Toivottavasti sinulla heräsi uusia ideoita ja näkökulmia tämän kolmiosaisen kirjoituksen jälkeen.